SEO Case studies

Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...

Case Study: Sklep z akcesoriami GSM

Przedstawimy Państwu jeden z przypadków pozycjonowanej przez nas witryny.

Cel

Klient zgłosił się do nas w kwietniu 2017 roku z jednym celem – wzrost widoczności w internecie oraz jak największa liczba odwiedzin, która spowodowała by wzrost sprzedaży poszczególnych produktów w sklepie. Klient posiada średnio rozbudowany (w porównaniu z konkurencją) serwis zajmujący się sprzedaż różnego rodzaju akcesoriów GSM. Sam sklep działa w sieci od 2012 roku, a pozycjonowanie nigdy nie było prowadzone.

Realizacja

W pierwszym etapie przeprowadziliśmy dokładny audyt strony oraz stron konkurencyjnych. Wraz z klientem ustaliliśmy priorytetowy dla niego asortyment i na tej podstawie zaplanowaliśmy szereg działań w celu osiągnięcia założonego celu. W pierwszej kolejności wyeliminowaliśmy problemy duplikatów wewnętrznych na serwisie oraz wprowadziliśmy odpowiednie optymalizację poprawiające nawigację oraz strukturę strony. W kolejnych etapach zajęliśmy się odpowiednią rozbudową zawartości tekstowej na promowanej witrynie. Dokładnie przeanalizowaliśmy także profil linkowy domeny. W momencie przyjścia klient posiadał niezbyt dużo liczbę linków(w większości niskiej jakości) pochodzącą z około 40 domen. Zaplanowaliśmy także działania w tym względzie zakładając aby jak najbardziej znaturalizować i zdywersyfikować profil domeny.

Problemy

W całym okresie współpracy największą przeszkodą była niestety współpraca po stronie klienta. Zarówno jeżeli chodzi o samą akceptację proponowanych zmian jak i kwestię powielania przez niego tekstu z serwisu. Docelowo oba elementy udała się skutecznie z klientem rozwiązać co przełożyło się na lepsze efekty podejmowanych działań.

Efekty działań

Poniżej przedstawiamy konkretne liczby oraz wykresy osiągniętych rezultatów.

  • wzrost liczby wyświetleń w Google z ok. 36 tyś wyświetleń w kwietniu 2017 roku do ok. 85 tyś. w lutym 2018 roku.
  • wzrost liczby kliknięć z około 880 w kwietniu 2017 roku do ok. 2160 w lutym 2018 roku.
  • wzrost liczby wyrażeń z 1970 w kwietniu 2017 roku do maksymalnej liczby raportowanej przez Google 5000 w lutym 2018 roku.
  • Dodatkowo żeby potwierdzić, iż efekt nie jest wynikiem znacznej rozbudowy asortymentu sklepu poniżej prezentujemy stan indeksowania serwisu:

    Podsumowanie

    Jak widać z powyższych wykresów oraz danych, osiąganie zamierzonych celów idzie w dobrym kierunku. Natomiast należy podkreślić, iż okres współpracy jest stosunkowo nieduży bo trwa dopiero niespełna rok. Skuteczne pozycjonowanie to proces ciągły, dlatego w realizacji osiągnięcia zamierzonego celu należy nastawić się na efekt długofalowy ale stabilny. Cierpliwość oraz systematyczność podejmowanych działań przyczyni się na osiągnięcie lepszych rezultatów oraz efekt długofalowy. Kolejne działania na powyższym przypadku klienta są starannie zaplanowane co powinno się przełożyć na kolejny progres założonych celów.