SEO Case studies

Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...

Case Study: Księgarnia internetowa

Opisywane studium przypadku dotyczy księgarni internetowej skupiającej się głównie na literaturze dziecięcej oraz książkach dla rodziców. Strona w momencie rozpoczęcia promocji była już widoczna na ogólne wyrażenia kluczowe powiązane z branżą. Witryna posiadała rozbudowaną ofertę z bazą kilku tysięcy produktów oraz zapleczem w postaci bloga o tematyce dziecięcej. Niestety na początku klient wystraszył się jak zobaczył cennik pozycjonowania.

Założenia strategii promocji w internecie

1. Zwiększenie widoczności na ogólne wyrażenia kluczowe poprzez skuteczne pozycjonowanie strony – w szczególności na wyrażenia księgarnia internetowa, książki dla dzieci, książki dla rodziców

2. Zwiększenie widoczności na produkty – w szczególności na tytuły książek

3. Poprawa konwersji sprzedażowej – witryna pomimo wygenerowanego ruchu z bloga czy wyników organicznych cechowała się niskim wskaźnikiem sprzedaży oraz dużym współczynnikiem odrzuceń.

Rozwiązanie

Podstawowym działaniem w momencie rozpoczęcia pozycjonowania była optymalizacja techniczna serwisu. Kluczowym aspektem okazały się podstawy jak optymalizacja meta-tagów, poprawa struktury nagłówków oraz stworzenie podstawowych treści na kategorie w witrynie. W kolejnym etapie prac skupiliśmy się na ukierunkowaniu działań mających na celu wypełnienie wcześniej ustalonych założeń.

Działania podjęte w celu zwiększeniu widoczności produktów:

  • optymalizacja tytułów (umieszczenia tytułu dzieła, autora oraz cenę)
  • wdrożenie danych strukturalnych ułatwiających przedstawienie książki jako produktu
  • promocja konkretnych produktów na zapleczu w postaci bloga

W celu zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia wskaźnika odrzuceń wykonaliśmy analizę strony pod kątem UX (User Exepiernce), czyli użyteczności serwisu dla użytkowników i potencjalnych klientów. Witryna wykazała spore braki w tym zakresie. Samo pozycjonowanie niestety nie było w stanie przynieść efektu w postaci sprzedaży.

W wyniku analizy konkurencji zostały poprawione następujące elementy:

  • dodanie zaawansowanej wyszukiwarki wewnętrznej
  • uzupełnienie informacji o produkcie: dodanie dostępności, informacji o rabatach, przedstawienie kosztów wysyłki
  • poprawa nawigacji w wewnętrznej – dostęp do wszystkich kategorii z jednego miejsca
  • zaimplementowanie modułu listy życzeń oraz uruchomienie live-czatu z użytkownikiem
  • instalacja oprogramowania zatrzymującego użytkownika na stronie – w przypadku zamiaru opuszczenia witryny, użytkownik otrzyma rabat za zakup

Podsumowanie

Po wprowadzeniu wszystkich powyższych zmian i indeksacji ich przez wyszukiwarkę, zauważyliśmy stabilny wzrost wyświetleń oraz wejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania z zapytań ogólnych i produktowych. Dzięki pozycjonowaniu zarówno fraz ogólnych jak fraz tzw. długiego ogona udało się utrzymać stabilne wzrosty ruchu.

Kolejnym celem było zwiększenie sprzedaży. Na podstawie danych przesłanych od klienta sprzedaż w postaci liczby transakcji wzrosła o blisko 15% porównując analogiczny okres z poprzedniego roku.